Σελίδες

Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2010

Οι Λάμα ξεσκονιζουν καλα

Θέλοντας να εξαφανισουν καθε κακό του χρόνου που φεύγει, οι λάμα ξεσκονίζουν καλά καλά τα ιερά τους, οι κατοικοι του Θιβέτ κυνηγούν τη σκόνη να φυγει απο τα σπίτια τους, κάνουν όλα οσα θα διασφαλίσουν την έλευση μιας πεντακάθαρης χρονιάς. Γκλιν γκλιν τα κουδουνακια, φσιτ φσιτ τα ξεσκονιστηρια. Το ίδιο πάνω κάτω κάνουν και όλες οι νοικοκυρές του πλανήτη: τζάμια, πατώματα να λάμπουν, μπουγάδες, ασημικά και μπρούντζα καλοτριμένα με τα κατάλληλα πανιά ή και με σόδα φαγητου, να αστράφτουν.

Εμένα μου συνέβη κάτι πολύ ευχάριστο αυτες τις μέρες. Αποφάσισα να πάψω να κοροϊδεύω τον εαυτό μου. Μια και γνωριζω πως ο χρονος ειναι ενα ανθρωπινο κατασκευασμα, μια επινόηση, μια σύμβαση, γνωριζω οτι τιποτα δεν αλλαζει τη πρωτοχρονια. Δεν υπαρχει μαγικο κουμπι να σταματα το χρονο και να τον ξαναβαζει μπρος σαν μιζα στο περιπου. Ο χρονος (αυτο που λεμε "χρονο") δεν παύει να κυλά. Αγνοει τι έχουμε σκαρφιστει ερημην του για τη παρτη του και τρεχει τρεχει τρεχει. Ας λεει ο κ. δήμαρχος «τρια-δυο-ενα» κι ας σβηνουν τα φωτακια για να αναψουν αμεσως μετα.

Ετσι λοιπον, ούτε ξεσκονισα, ουτε τιποτα. Αφησα μαλιστα τα ξεσκονισματα στη μεση να συνεχισω αύριο ή οποτε μου κανει πραγματικα κεφι. Τιποτα δεν ταραξε την ηρεμια του σπιτιου μου, τα παιδια και οι φιλοι με βρηκαν όπως με ξέραν -μια χαρα δηλαδή. Φυσικα, βαλαμε φλουρι σε μια πιττα και ακομα πιο φυσικα δεν ετυχε σε μενα. Ολα καλα. Η ζωη συνεχιζεται λοιπον και θα ηταν κριμα να χανονταν μερικα δευτερολεπτα στη φαση της "αλλαγης", εκτος ίσως απο τη περιπτωση να χανονουσαν στ αληθεια και να μην υπολογιζοντουσαν π.χ. στη γηρανση του δερματος και στη ποιοτητα των αισθησεων.

Αφηνω τους λαμα να ξεσκονιζουν λοιπον στη κοσμαρα τους και παω να τη πεσω αγκαλια με το τελευταιο τομο διηγηματων. Για μενα, καθε μερα ειναι γιορτινη, μια μικρη πρωτοχρονίτσα λεμε, και το ιδιο μακαρι να ειναι για ολους. Καλή συνεχεια εύχομαι λοιπον καλέ/ή μου αναγνωστη/τρια στο δρόμο τον καλό, με αγαπη, αλληλλεγγυη και δημιουργικοτητα, όπως καθε μερα, μην αλλάξουμε συνηθειες!
__________________
Α! βρηκα ενα Βλαχοελληνικο λεξικο. Ριξτε μια ματια.

8 σχόλια:

An-Lu είπε...

Καλή μας συνέχεια!

Ανώνυμος είπε...

Καλώς μας ήρθες πάλι Ροδιά, η αλήθεια αυτή είναι αν την κοιτάξεις κατάματα, απλά αυτές είναι οι μέρες των ευχών. Σε 10-15 μέρες, μια από τα ίδια θα είναι να σου ευχηθώ λοιπόν ότι θές εσύ για εσένα και όσους αγαπάς και σε αγαπάνε

Glavkos είπε...

Χρόνια πολλά και χαρούμενα σε σένα και τους οικείους σου..Υγεία και αγάπη...

Ανώνυμος είπε...

Ισχύει σε κάποιο βαθμό αυτό που λες, αφού δεν υπάρχει αφετηρία στην τροχιά της Γης. Έλα όμως που η εποχή προσφέρεται για να σηματοδοτήσει το νέο ξεκίνημα, με τις χρωματιστές μπαλίτσες που κρέμονται στα χριστουγεννιάτικα δέντρα να συμβολίζουν τους καρπούς που ζητάμε να μας φέρει ο νέος χρόνος (κάπου την άνοιξη).

Καλή χρονιά και ακόμα καλύτερη δεκαετία λοιπόν!

Και το ξεσκόνισμα μπορεί να περιμένει...

ippoliti_ippoliti είπε...

Νομίζω έχεις δίκηο. Μια πρωτοχρονίτσα κάθε μέρα, σου το εύχομαι.
Καλή χρονιά, καλές χρονιές με υγεία, αγάπη, δημιουργία και αλληλεγγύη.

bunnysuicides είπε...

πωπω είναι το πιο απαισιόδοξο -επειδή είναι αληθινο;-πράμα που διάβασα αυτές τις μέρες! μη ξεσκονίζεις, εγώ οφείλω να σου ευχηθώ όμως: καλή χρονιά rodia! :-)

ellinida είπε...

Πωπω θυμάμαι πριν τις γιορτές, ξεπατωνόμουν παλιότερα να καθαρίσω το σπίτι. Ετσι με είχε μάθει η μάνα μου και κάποτε μου άρεσαν οι παραδόσεις. Τώρα μεγάλωσα και βαρέθηκα, δεν είμαι πιά γιά εξτρη σπορ.
Χαχα το λεξικό όλα τα λεφτά!
Καλή χρονιά Ροδιά μου.

ellinida είπε...

εξτρημ